Kankaanpään matkailu- ja palvelukartta jaetaan joka kotiin

Kankaanpään matkailu- ja palvelukartta jaetaan joka kotiin

Kankaanpään uusi matkailu- ja palvelukartta julkaistaan maalis-huhtikuun vaihteessa. Kankaanpään Nuorkauppakamarin ja Kankaanpään kaupungin yhteistyössä tuottama kartta jaetaan postin mukana jokaiseen kotiin Kankaanpään alueella. Lisäksi karttaa on saatavilla kartassa mukana olevissa yrityksissä ja kaupungin toimipisteissä sekä tulevissa tapahtumissa.

Vuoden 2020 syksyllä käynnistyneen projektin tavoitteena oli luoda kartta, joka toimii oppaana Kankaanpään alueen palvelutarjontaan. Sen tarkoitus on antaa alueen yrityksille näkyvyyttä ja helpottaa palvelujen löytämistä.

– Yritykset ottivat idean hyvin vastaan ja lähtivät mielellään mukaan palvelukarttaan. Karttaan on tavoitettu yrityksiä eri toimialoilta ja näin saimme mahdollisimman monipuolisen tarjonnan kaupungista löytyvistä palveluista, unohtamatta lähialueemme matkailuyrityksiä, kertoo Kankaanpään Nuorkauppakamarin projektivastaava, vuoden 2021 puheenjohtaja Inka-Maria Halminen.

– Pyrimme reagoimaan myös saamaamme some-palautteeseen ja karttaan lisättiin esteettömyyssymboli, jolla pystyi ilmaisemaan esteettömästä liikkumisesta yrityksessä, jatkaa Halminen. – Palvelukartta sai ylleen kaupungin värityksen ja kartan ilme on pyritty pitämään selkeänä ja hyvin luettavana.

Kankaanpään monipuolinen palvelutarjonta esille

Kaupungille kartan julkaisu on osa matkailupuolen markkinoinnin kehittämistä, mutta matkailu- ja palvelukartta on hyvä työkalu tuoda esiin monipuolisia yrityksiä ja muita palveluntarjoajia myös paikallisille.

– Toivomme, että kartta palvelee sekä paikallisia kankaanpääläisiä että kaupungissa käyviä matkailijoita ja muita poikkeajia, kertoo kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Luotolinna. – Meillä on monipuolinen erikoisliiketarjonta kokoiseksemme paikkakunnaksi ja toivottavasti tämä kartta auttaa yhä useampia löytämään sen.

– Yhteistyö kaupungin kanssa on ollut hyvin sujuvaa ja toivommekin, että yhteistyömme on mahdollista jatkossakin, toteaa Halminen. – Palvelukartan toteuttaminen tuli meille hyvään aikaan. Vallitsevasta tilanteesta johtuen tapahtumien toteuttaminen on tällä hetkellä mahdotonta. Saimme kuitenkin mahdollisuuden pitää jäsenistöä aktiivisena palvelukarttaprojektin ansioista. Haluammekin kiittää kaupunkia ja kaikkia mukaan lähteneitä yrityksiä palvelukartan toteutumisesta!

Lisätiedot

Inka-Maria Halminen, projektivastaava / vuoden 2021 puheenjohtaja, Kankaanpään Nuorkauppakamari
050 544 1286, inka-maria.halminen@jci.fi

Johanna Luotolinna, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kankaanpään kaupunki
044 577 2212, johanna.luotolinna@kankaanpaa.fi