Kankaanpään matkailu- ja palvelukartta ilmestyy keväällä

Kankaanpään matkailu- ja palvelukartta ilmestyy keväällä

Kankaanpään keskustan alue tarjoaa monipuolisia palveluita. Kuva: Martti Tikka / Kuvatoimisto Westphoto

Kankaanpään alue saa keväällä uuden matkailu- ja palvelukartan, joka palvelee sekä kankaanpääläisiä että kaikkia Kankaanpäässä liikkuvia. Kartta toimii oppaana Kankaanpään alueen palvelutarjontaan. Sen tarkoitus on antaa alueen yrityksille näkyvyyttä ja helpottaa palvelujen löytämistä.

Uusi kartta jaetaan suoraan jokaiseen Kankaanpään talouteen ja se tulee olemaan saatavilla useissa eri yrityksissä ja muissa toimipisteissä ympäri kaupunkia. Lisäksi karttaa on jaossa erilaisissa tapahtumissa. Karttaa tehdään yhteistyönä Kankaanpään kaupungin ja Kankaanpään Nuorkauppakamarin kesken.

– Kankaanpään Nuorkauppakamari oli vajaa kymmenen vuotta sitten tekemässä edellistä paikallista palveluhakemistoa yhteistyössä Fonectan kanssa. Nykyisestä nettimaailmasta huolimatta, aika ajoin on ilmassa ollut kysyntää perinteiselle printti-palveluhakemistolle, toteaa Kankaanpään Nuorkauppakamarin projektivastaava, vuoden 2021 puheenjohtaja Inka-Maria Halminen.

Tavoitteena palvelutarjonnan esiintuominen ja matkailun kehittäminen

Kaupunki on kehittänyt matkailupuolen markkinointia viimeisten parin vuoden ajan aktiivisesti. Matkailijoita kiinnostava tieto on koottu yhteen Visit Kankaanpää –verkkosivustolle. – Visit Kankaanpää on otettu hyvin vastaan ja pyrimme edelleen kehittämään sitä vastaamaan sekä matkailijoiden että paikallisten tarpeita, sanoo markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Luotolinna.

– Kaupungissa käyvät lähimatkailijat ja Kankaanpäässä erilaisissa tapahtumissa käyvät ihmiset ovat meille erittäin tärkeitä kohderyhmiä. Meidän tulee tarjota heille onnistunut käyntikokemus, joka saa heidät tulemaan uudestaan ja ehkä jopa miettimään pysyvämpää sijoittumista kaupunkiin, korostaa Luotolinna. – Tämä matkailu- ja palvelukartta on hyvä työkalu tuoda esiin monipuolisia yrityksiämme ja muita palveluntarjoajia.

Karttaprojektissa kaupunki on isoimpana yhteistyökumppanina ja Nuorkauppakamari vastaa yritysten ja muiden toimijoiden kontaktoinnista. Yhteistyö Kankaanpään Nuorkauppakamarin kanssa on kaupungille jo tuttua. Edellinen projekti oli vuonna 2017 valmistunut Kankaanpää-peli.

– Kankaanpään Nuorkauppakamarin visiona on olla merkittävä yhteiskuntavaikuttaja alueellaan. Nyt meillä on hieno mahdollisuus yhteistyössä Kankaanpään kaupungin kanssa tehdä alueellamme yritystoimintaan positiivisesti vaikuttavaa työtä ja nostaa esiin paikallisen yritystoiminnan tärkeyttä palvelukartan merkeissä, sanoo Halminen.

– Palvelukartassa tuodaan esiin paikallisia matkailu- ja palveluyrityksiä, joiden tukeminen korostuu tällaisena aikana. Yrityksellä on mahdollisuus saada näkyvyyttä niin paikallisten kuin matkailijoiden keskuudessa, Halminen jatkaa. – Toivottavasti löydämme teidänkin yrityksenne tulevasta kartasta, tervetuloa mukaan!

Lisätiedot

Johanna Luotolinna, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kankaanpään kaupunki
044 577 2212, johanna.luotolinna@kankaanpaa.fi

Inka-Maria Halminen, projektivastaava / vuoden 2021 puheenjohtaja, Kankaanpään Nuorkauppakamari
050 544 1286, inka-maria.halminen@jci.fi